DAG 5: Vad är kärlek?

Kärlek tycker jag är när man älskar någon så mycket att det gör ont. På riktigt, alldeles ömt i hjärtat. Man behöver inte vara kär i en person (även om det är den underbaraste, samt jobbigaste känslan någonsin).. man kan älska en katt, sin hund.. ja you name it. Men allt det är kärlek. Jag ligger ibland och gosar med mina katter och tänker att fan jag älskar dem så mycket att jag vill äta upp dem. Inte bokstavligen dårå men.
Kärlek är också när man är kär i någon så mycket att man inte kan tänka normalt. Man har fjärilar i magen hela tiden och så fort personens namn dyker upp på mobil displayen i form av ett sms eller ett samtal så hoppar hjärtat 10000 volter, man får rysningar så fort hans hand snuddar din.
Man blir små nervös när man ska träffas, man står där och väntar och hjärtat dunkar i 180.
Kärlek är när man saknar personen fastän man precis umgåtts med den och sa hejdå för ca en timma sen.
När han tittar på dig med den där alldeles speciella blicken och du går sönder i tusen bitar, inombords.
Kärlek är när man ligger vaken en sommarmorgon och tittar på hur solljuset lyser honom i ansiktet, och man kan liksom inte sluta titta, det går bara inte.

Det är kärlek för mig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0